lördag 14 januari 2012

Körsbärskvistar...






Härligt! Jag och tre till har leksaker lite här och var och har inte så mycket att säga till om i barnens rum... Känns skönt och veta, tack :-)!

Underbara lördagen är frisk måste jag säga, det blåser snålblåst ute och efter en promenad med Clifford har jag all maskara långt nere på kinden...

Plockade i alla fall in några körsbärskvistar och ställde på mitt lilla nattduksbord vid sängen. En ljusblå gammal stol som min kära vän "P" hittade på sopstationen och plockade upp och tänkte att den där vill nog Malin ha, kille är han också, det var väl gulligt?. Jag målade inte om den utan står där med sin pastelliga blåa färg lite halvnött...rätt ok till det övrigt vita. 

Ljusstakarna fick jag av mina underbara kollegor i julklapp och den köpte dom på Esq här i Linköping, en bra inredningsbutik äntligen med sånt som jag gillar... Och så Smilla...charmtrollet som alltid ska vara med var jag än går och vad vi än gör här hemma, hon är den av alla fyra katter som är mest inne, en riktigt liten vinögd kelgris...

Nu ska jag kasta ut granen...och in med vår...trots blåsten och kylan idag så skiner solen och då får man lite vårkänslor, kanske det blir en sväng till blomstertorget jag bor ju nästan granne...

Kram & bästa bästa lördagen till Er!
Malin

1 kommentar:

Marie sa...

Så vackert med körsbärskvistarna. Själv plockade jag in några kvistar av syren häromdagen och det har redan blivit små gröna blad, härligt!

Här hemma har vi också leksaker lite överallt, så är det ju när man har barn.

Trevlig kväll!
Kram Marie