onsdag 11 april 2012

Sovrum...








Då var det onsdag,

Jag har gått min lilla promenad nu på förmiddagen och fåglarna kvittrar, underbart..det går bra att gå men attans så det värker nu...och då blir både ledsen och arg! Så nu ligger jag i soffan igen vilar och väntar på att jag ska få lunchsällskap även idag :-) Igår kom tjejerna från jobbet med god sallad och det var jätte kul att få babbla lite...eller lyssna på deras babbel kanske man ska skriva ;-). Tack för god lunch och jätte trevligt sällskap, nu känner jag mig uppdaterad!

Japp då fortsätter vi in till höger av huset där kommer en pytte liten gästtoa, sen vidare in i vårat sovrum som får två fönster. Bakom sovrummet har vi byggt till ett badrum som kändes oerhört lyxigt och från början ville jag ha öppet in där men med alla Svenska regler så måste allt fuktspärras och hej och hå...så vi fick lägga ner det. Och det kanske kan får vara skönt att få sitta där i fred ibland ;-) Badrummet tar vi i morgon.

På ena väggen i sovrummet blir det liggande råspont och en sänghimmel dock inte romantisk eller gulli gulligt på något sett utan mer som ett snyggt smycke är vi inne på... Bilderna ovan är från IKEA, Ellos och den rustika i stål som vore coolast ver jag inte var den kom ifrån.

Plankgolv är som bilderna visar under sänghimlarna från Tarkett och det heter Epoque Oak Winter .
Vi hoppas verkligen att det blir bra, det kommer vi även ha i vardagsrum och kök och funkar bra med golvvärme.

Än en gång så är man ju lite begränsad och lite inrutad i ett hörn när man väljer en husleverantör så som vi gjort, allt man gör utöver standard eller om man helt frångår deras sortiment så blir det rejält dyrt... 

Så vi hoppade vitsåpat furugolv för det kostade oss för mycket. Jag blev faktiskt förvånad när vi hittade det här plankgolvet hos Tarkett, visst fick vi lägga till en peng för det då det inte är standard men absolut inte i närheten om vi hade valt furu eller Douglasgran som vi annars kikat på...  

En evig kamp med att vrida och vända på pengar och tillval... Att bygga nytt och försöka få en liten gnutta charm eller gedigen känsla...det kostar skjortan och jag har många gånger slitit mitt hår och önskat att vi hade ett gammalt hus att renovera upp i stället. Men det här kommer bli bra, men som sagt man får hålla i varenda slant, gilla läget och förstå att man kan inte få som man vill för tjo vad det rinner i väg...


Fortsättning badrum i morgon,

Ha nu en riktigt Skön onsdag!
Kram Malin


1 kommentar:

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Så fina bilder! Det ska bli kul att ta sig an sovrummet på ön, men det dröjer nog lite. Tack för kommentaren hos mig, och ja det är klart vi måste få till en träff snart. Förstår att du kämpar på efter den pärs du gått igenom, men vi hörs av när du känner dig piggare. Jag är ju så nyfiken på huset nu. kramkram