fredag 27 april 2012

Fint grannhus...






En familj som verkligen lyckats med sitt hus i det här området är denna! 


Åå vad jag gillar deras vita putshus som de faktiskt gjort själva med hjälp av diverse hantverkare...det tog lång tid men de är också väldigt händiga och fick på så sätt själva ner kostnaden väldigt mycket. Ett helt fantastiskt hus precis i min smak.

Vi har valt ungefär samma taktegel som dom "antikbehandlad" tegel, vi kommer också ha ljusgrå vindskivor vilket gör väldigt mycket märker man när man går runt och kikar på hur andra gjort... Vi såg ett annat hus som hade vitt putshus med vita fönster och vita vindskivor...nä där gjorde om bort sig, det blir för blekt och ser inte alls bra ut, tycker jag! Sen behöver man givetvis inte ha grått, vi var inne på mörkröda spröjs det är också väldigt fint. Zinkrännor och zinkstuprör så blir det riktigt nice... Mmm...

Huset på bilden har knögglig puts vilket jag tycker är jätte fint, vi har valt slät puts och min man valde visst stuckatur upptill, hur det blir har jag ingen aning om men jag litar på honom. Eftersom vårat hus kommer upplevas som så väldigt högt då vi har förhöjt väggliv så tror jag att det kan bryta av fint! Blir spännande...

Visar fler bilder på vårt blivande hus i helgen!

Nu blir det lite vila för mig, sen kommer mina älskade trollungar hem från skolan, Lycka !



Trevlig helg till Er!
Kram Malin 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ville bara säga att jag tycker din blog är bra, vilket den alltid varit.... Men när du nu börjar "pissa" på andra människor som du inte känner för att de inte valt material i din smak, sjuknker både du och blogen! Tråkigt....

/ Besviken

Stenmur & Gärdsgård sa...

Hej Besviken!
Pissar på andra människor och deras smak skulle jag aldrig göra eller har aldrig gjort. Alla har vi våra egna stilar eller hur?!

Det jag gjorde inlägget var att beskriva vilka färgval vi gjort och anledningen till det. Vi vill att det skall framhäva en viss känsla och Jag är rätt säker på att det är många som inte tycker vårt val är fint, men vad gör väl det? Det viktiga är väl att man gör som man själv vill och tycker om...och står för det.

Trevlig helg!
Malin

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Alla tycker vi olika och tuuur är väl det! Hur skulle det annars se ut?! :)
Vad kul att ha hittat till en för mig ny blogg!
Kramen om då!

Anonym sa...

Till besviken!
Kan säga dig att jag känner Malin privat, hon skulle aldrig någonsin göra någon illa..
Alla måste vi ju få ha våra åsikter. Stör det så mycket föreslår jag att du inte läser bloggen mer. Lägg energi på annat.