fredag 13 april 2012

forts...badrum!





Å så fortsätter vi med vårt badrum som är i anslutning till sovrummet där nere.

Ryggåstak med trä, tre fönster som vätter ut mot skogen och gärdsgården. Badrumsinredning blir A-hus sortiment Svea som känns väldigt enkel och stilren, vi har valt vitt underskåp med svart granitskiva och vitt högskåp att ha på sidan.  (Samma blir på gästtoan innan sovrummet) Vägghängd toalett med svart lock...ett äggovalt badkar och gammeldags kranar... 

Drömmen är att kunna ha en av väggarna i alla fall som bilden visar från Sveas inredning, vi får se hur jag ska lyckas få igenom det och hur det är med alla dessa svenska byggregler, någon som har något tips?

Här har fredagen börjat bra... Ökat på mina värktabletter suck! Drog ner för tidigt och legat med rejäl värk i två dagar...attans så segt och frustrerande det är. Men det är exakt 2 veckor sedan ryggoperationen så jag ska väl inte gnälla, 6 veckors läkningstid var det ju ja ;-)

Nu är mina älskade trollungar här och det är ju det som är det bästa, vad vore livet utan dom och min älskade man...ingenting. Så ibland känns det konstigt att hålla på och blaja om detta hus...för det betyder inte så mycket egentligen (jo det kommer bli vår trygghet och vår borg och vi kommer se våra barn växa upp där...) MEN att vi har varandra det är det som är det viktiga och vår kärlek, tänk att man kan vara såå kär!!! Underbart! Jag tänker på det varje varje dag...och är oerhört tacksam för det jag har idag !

Trevlig fredag alla!

Nu ska jag få sällskap av mina barn på dagens första lilla promenad och jag tänkte be dom plocka några vitsippor som jag tittat på i veckan, lite svårt att böja mig....

Malin 


1 kommentar:

LOPPISLIV sa...

Hejsan Malin! Det är så roligt att följa dina planer i det nya huset. Kommer att bli såååå fint!! Golvet du visade i förra inlägget har vi funderat på till vårt kök som vi ska byta i år hoppas jag :-)

Nu har du fixat 1/3 del så du ska se att du snart blir bättre, hoppas du fick lite hjälp med att plocka lite vitsippor idag. Ha det gott! Kramen Paula