fredag 20 april 2012

Smygtitt...


Badrum i anslutning till vårt sovrum med ryggåstak och tre fönster...


Gärdsgård och skogen som utsikt från toaletten...


Blivande köket och här ska diskhon vara under det mittersta fönstret... Svarta bänkskivor, vita underskåp vitt plankgolv och vitlaserat ryggåstak. Spis på högra delen därav bara ett fönster och platsbyggt skafferi i hörnet. Till vänster ser vi dubbelglasdörrar ut mot den blivande altanen... 


Här kommer vårt matplats bli... Älskar denna utsikt redan... Har alltid velat ha tolixstolar men känner att nu får det bli ett par riktigt sköna och mjuka stolar till matsalsbordet för här vill jag kunna sitta länge sen och njuta... 


Från huvudentrén...


Och här har lilla Hugo tagit ett kort på mig när jag står och pratar med en nyfiken granne... Oj oj så många det är som smyger förbi...


Hej Alla!

Inte som mycket som hänt, smack så var huset uppe och vi kommer väl se små små förändringar från dag till dag. Nu är det dags att gå upp med fika till snickarna så dom blir lite glada och tycker att det är fantastiskt kul att bygga vårat hus... Så kanske dom inte tycker det är så jobbigt när man kommer upp nästa gång och ber dom lite snällt platsbygga en liten bänk där i hallen ;-) ha ha...

Äntligen fredag, eller ja...spelar ingen större roll för mig... 
Fått lite nya core övningar av min sjukgymnast och jag blev genast taggad, påminner om de flesta mag och benövningar fast enklare hm...men ändå som de vi kör på Bodypumpen, så tre gånger om dagen tänkte jag... Sjukgymnasten tyckte jag hade väldigt höga krav på att bli fullt återställd...eh...vem vill inte bli det?!... 

Nu är jag taggad till tusen, men det är fortfarande mycket vila...små och fler promenader får det bli i helgen...

Önskar alla en trevlig helg!
Kram Malin

2 kommentarer:

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Det är så kul att följa ert bygge. Klart att det är många som är nyfikna och smyger förbi, det hade jag också om jag var dem :)

Kram Caroline

LOPPISLIV sa...

Hej Malin! Här går det undan minsann, Ohhh nu har du ditt hus, vad härligt!!! Ska bli roligt att få följa er på vägen, ser jättefint. Kommer att bli helt underbart är jag helt övertygad om, du har så bra smak! Nu önskar jag dig en trevlig fredagskväll och träna lugnt nu :-) Kraaam Paula