tisdag 17 april 2012

Plötsligt händer det...







... Och här står det vårt "Solebo"! (Emaljskylten blev svart med vit text... fanns visst redan på posten att hämta ut...)

Efter middagen idag gick vi upp till tomten för vi visste att huset hade kommit. Helt fantastiskt måste jag säga! Jisses, vilken känsla att se det på riktigt och så fint! Vi stod som fån och gapade, det passar så bra in med skogen på sidan, den gamla stenmuren och gärdsgården och det fina äpple trädet på framsidan. Jag tror att man kan få till känslan när allt blir klart att huset faktiskt stått där bra länge och det är ju drömmen.

Det är förhöjt väggliv vilket ger ett pampigt intryck och med vit puts på det om tre veckor så blir det väl ännu finare... Jag är väldigt nöjd med fönstren och den grå färgen på spröjsen, bättre än jag hade i huvudet faktiskt och det är ju full pott. 

Charmen infinner sig lite när det blir lite vinklar och vrår, toaletten på gaveln är så söt tycker jag, K var mer tveksam till att behöva vinka till eventuella skogsmullar som går förbi när han ja ni fattar... Ja ja... inget direkt att hänga upp sig på tycker jag, Himla har ju fina hissgardiner ;-)

På sidan ser man också fönstren in till matsalen som får en härlig utsikt mot skogen. Köksfönstren är jag jätte nöjd över, de klurade vi på länge men att ha mittensektionen ett snäpp högre gjorde det genast mer intressant...

Tänk att vi äntligen är här...sååå som vi gått och trampat... Även om det dröjer till inflyttning så kan man ändå följa detta och vi kan börja med fixet som att göra ordning stenmuren, stärka upp gärdsgården och planera, drömma och njuta... Och det viktigaste som jag har börjat lära mig, just att bara va... :-)

Annars har jag och min lille son legat i soffan mest hela dagen, feber och magont var hans diagnos, passade mig bra då jag fick lite sällskap och han fick mig att gilla läget just att ligga ner att vila...


Fick också en present levererat till mig idag från min underbara chef, tänk vad det betyder mycket att jobbet hör av sig när man är hemma och sjukskriven. För man blir ju näst intill tokig.... Besök av jobbar kompisar som kommit med luncher och blommogram och nu detta! Tack alla, Ni är bäst och jag saknar Er massor!

Jag förmodar att det kommer fler bilder i morgon, jag är själv väldigt nyfiken på entrédörrarna.

Kram på Er!
Malin

3 kommentarer:

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Det ser ju helt fantastiskt ut. Jag såg precis bilden på FB och gissade att det fanns fler här:)
Så kul att det äntligen är på gång. Nu skall du bara bli frisk så du kan börja fixa, jag gissar att det kliar i fingrarna. Vi kan väl höras så kanske vi kan ses till en lunch nästa vecka. Jag kan fixa hämtmat ut till dig. Kram

Jes/Vita villa vila sa...

ÅÅÅ Malin vad roligt att se & så fort det går med ert nya fina hus! Underbart!

Krya på dig massor & ta hand om dig!

Bästa chefer & kollegor är oslagbart (det har jag också) ♥.

Kram Jes

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Wow plötsligt händer det och så fort det går, som ett pussel.
Det är nått visst med stenmurar, det kommer bli såå fint. Det blir en spännande följetång.

Kram Caroline