fredag 11 maj 2012

Med tegel...








Nu har päronträdet utanför köksfönstret börjat blomma...(nu låter det ju som om vi bor i huset men det gör vi ju tyvärr inte...) Det är såå fint!

Från köket ser ni en balkongdörr som kommer leda till altanen som vi inte vet riktigt hur den ska se ut än, vi vill göra lite mer än rektangulärt...vi får se hur det blir, kanske lite "Ernst" ha ha. Man ser bort till vår lilla vita bod som jaa...den ska målas en gång till och hängrännor skall bytas ut och så ska vi ha lite grus där borta...men det kommer vartefter. Min kära K han har kämpat med att gräva ut de tidigare gamla landen där drömmen om lite örter och godsaker så småningom ska få växa, gamla pallkragar målas vita...lite gårdsgrus ska köpas in, det finns att göra men för första gången så inser jag att det kommer att få ta sin tid och jag försöker njuta och inte känna stress... 

Huset hade blivit med tak och antikteglet blev fint tycker jag, lite annorlunda och det skiftar i olika ljus och vinklar, men jag är nöjd. 

Äppelträdet blommar utanför entrén och små violer blommar på stenmuren... Det är fantastiskt att följa allt som händer med huset och tomten från dag till dag!

Nu är det fredagsmys med tre små killar och en stor! Och det ska ni veta det är det bästa som finns, min finaste familj som betyder allt för mig!


En härlig helg väntar!

Kramar till Er alla & ha nu en jätte skön helg!
Malin

1 kommentar:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Jag hittade hit till dig igår. Har suttit och kikat bland dina inlägg.

Vilket otroligt snyggt hus ni håller på och bygger.

Jag måste kika in igen. Se hur det går för er.

Trevlig lördag! Kram Maria