söndag 6 maj 2012

Trädgårdsdekoration...





Ännu en helg har passerat, vackert väder med klarblå himmel men lite kallare...

Hittade den här fina... vad man nu kan kalla den?! Den står på en stålpinne och jag köpte den på Blomstertorget i Linköping och satte en söt viol i den. Det är som ett lock med spänne bara att öppna och fylla med det man tycker är fint... 

Just nu så står den vid vårt dvärg äppelträd på framsidan(40 år gammalt fick vi berättat för oss av en äldre herre som beskärde våra fruktträd) Vi är såå glada över att vi var envisa och kämpade hårt för att äppelträdet skulle få vara kvar när de började göra grunden och schakta runt om, det var inte så självklart och mutter mutter var det pga det...

Det har varit en skön helg med släkt och vänner! Idag har min kära K börjat måla kyrkbänkarna vita och jag har gått runt och känt av sollägen, funderat på hur altanen ska se ut och hur den ska ligga, även klurat på hur örträdgården ska se ut... det kanske inte är så dumt att det är några månader kvar tills huset är klart, så saker och ting får landa och man får chans att vrida och vända på allt... Och kanske är det bra att jag inte gör några förhastade saker i trädgården eftersom jag inte kan använda min rygg... Mm så är det :-)

Hoppas Ni haft en skön helg!

Kram på Er,
Malin 

2 kommentarer:

kråke sa...

Låt ryggen vila och njut istället...det där ser ju underbart ut:)) Roligt att gå och fundera och klura ut hur det ska bli och bara få drömma sig bort:))

Kram och ha en härlig vecka:))

kråke

Vitt och vanilj sa...

Hej du!
Underbar trädgårdgrej du har köpt kanske skulle besöka blomstertorget (igen). Härliga problem med att planera trädgården men inte helt lätt alla gånger och det brukar bli många förändringar på vägen.Men du brukar ju kunna få till det, Lycka till.
Ha det bra kram Petra