onsdag 10 oktober 2012

Att hitta fynd...







...kan ju förgylla vilken dag som helst!


Två enligt mig fina glas vaser eller "damejeanne" som det egentligen heter.

Jag tycker att de påminner lite om House Doctors liknande som finns ute i butik nu och som kostar ett par hundra lappar. Dessa kostade 20 kr på stadsmissionen  som jag köpte för några månader sedan och jag gillar dom massor, fantastiskt fina ståendes på golvet och just nu i solljuset...



Idag blev det järnet till Biltema på lunchen för att inhandla det här...




Tänkte piffa upp garderoberna vi fått upp i barnens rum den här veckan bl a med denna griffeltavelfärg, och även med lite tapet faktiskt.


Även matt svart färg på sprayburk inhandlades och det ska jag ha till de gamla plåtskåpen vi fått av mammas man som vi ska ha ute i tvättstugan...  Gamla orange plåtskåp med sittbänk framför, perfekt för killarna att sitta på när de ska ta på sig sina skor innan de cyklar iväg till skolan.




Kramar till Er!

 Malin






6 kommentarer:

Erika sa...

Åh, jag skulle också vilja få tag på gamla gympaskåp. Snygga och praktiska, kan det bli bättre? Det kommer att bli grymt fint hos er! Kram, Erika

Mamma C sa...

Plåtskåp är så himla fint, och det blir säkert fint med mattsvart på dom.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Wow, låter supersnyggt! O flaskorna är underbara, jag blir mållös av alla fina bilder du visar, vilket hus och ljus! Kan jag få flytta in? Pretty please?? Kram Anna

Stenmur & Gärdsgård sa...

Tack alla rara!

Anna anonym är det syrrans Anna?!

Kram Malin

Stenmur & Gärdsgård sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Nä, det är en annan Anna, Smålands-Anna :)