onsdag 31 oktober 2012

Stiltjé...




























Vad händer här hemma?! Inte mycket....


Måndagen var ju himla kul och Tom Tits var en riktig hit för killarna och jag tror att de var i en bra ålder för att uppskatta allt, till och med lunchbuffén där var väldigt god. En mysig dag...bara att gå och skrota tillsammans hela bunten, det gillar jag!

Men sen är det ju jobb och höstlov, en liten små stressig kombo känner jag som inte har några semesterdagar kvar... Hem på lunchen och ge äldsta sonen lagad mat för nu är det första året han inte har fritids... känns konstigt och jag vill helst bara hitta på massa mys och bus med barnen, men vi pysslar ihop det och idag har de varit med på jobbet på eftermiddagen och bara att köra hänga gubbe på whiteboardtavlan och dricka varm choklad från jobbets kaffe automat, det är ju inte så illa det heller. Sen sprang vi ner till Karamello och köpte på oss lite godis för vi visste ju inte om det är Bus eller Godis i kväll, för jag lär mig aldrig... Nu är mina bustroll ute och säger så men på artigt vis som jag lärt dom förstås... Hit törs väl ingen komma eftersom vi bor uppe vid skogen och med en stor grävskopa utanför i kväll igen...

Några bilder på nya kuddar som börjar smyga sig in, House Doctors är fina och prisvärda dessa från Esq i Linköping.

En vinkel från vardagsrummet ut i stora tomma ödsliga entrén... Ni ser här händer det inte mycket... vet faktiskt inte hur jag vill ha det här, kanske ett gammalt klädskåp från Vadstena Antik?! Kanske en spegel, jag vet inte... Mycket man vill men allt kan man inte göra på en gång och så är det väl lite så, att bo in sig är ju inte så dumt.

Till vänster ser ni dörren in till gästtoan, den har jag glömt bort att visa... Helt kär i golvet från Quvesarum det är så fint i all enkelhet...

Å så är ju Flinga med på några bilder, ja katterna dom går och njuter, sover här och där och tycker att livet är tipp topp. 

Nähä, dags att göra lite varm gulasch soppa så att killarna får något varmt i sig sen när de kommer tillbaka efter sitt halloweenbus...



En skön kväll önskar jag Er! 
Malin


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hela huset är ju underbart! Blir jätte-inspirerad, vare sig det är klart eller inte :) Vore det inte fint med en stor spegel på den väggen ihallen där klädhängaren står, och framför den en maffig lykta och en korg med sjalar, mössor vantar eller liknande?! Enkelt men ganska ombonat ändå :) Kram Anna

Daniella Witte sa...

Så himla fint ni får det! Hela huset ser så harmoniskt ut.

Jag är verkligen ledsen men Jag har inte fått leveransen som var utlovad den här veckan från L:a Bruket. Skickar så klart bums när den kommer!!

Ha en riktigt skön helg!

Stenmur & Gärdsgård sa...

Hej Anna,
Tack för dina fina tips... blir såå glad!

En stor spegel absolut och korgar har jag gott om... Just det enkla gillar jag, men det ska givetvis kännas trivsamt och ombonat.

Kram Malin