fredag 2 november 2012

Att börja en fredag...























...med tända ljus och en mysig lugn frukost med barnen är det bästa jag vet.


Tända ljus och en kopp kaffe och barnen kvittrar och tjattrar om allt och inget. Hur drömfångaren nog tagit bort de läskiga drömmarna och om hur Smilla har kurrat och buffat på H för att bli kelad under natten... De fina och de bästa!


Sen blev det full fart på jobbet och däremellan blev bilen båda nytvättad och nydäckad, mer jobb, ingen lunch och så började kvällen med ett besök hos svärmor som är frisör. Tack för det välbehövliga besöket, Äntligen lite glans i håret och det råttfärgade med några silvernyanser är helt plötsligt som bortblåsta... Och så kommer jag hem till en värmande brasa, årets första glögg och en man som säger jag Älskar Dig!

Värme och kärlek det finaste av det finaste...


I morgon väntar en härlig lördag då jag än en gång ska hjälpa till i butiken Esq här i Linköping, och det ska ha packats upp en hel del fina grejer har jag hört...


Ljusslingan med små granar av näver på matbordet är från Biskopgården...några  glasburkar och en gammal verkstadsmojäng som blivit ljusstake. 


Ha en skön fredagskväll!

 Kram Malin




1 kommentar:

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Vilken fin ljusslinga! Kan nog aldrig få nog av dem, har redan köpt på mig tre stycken ;)

Ha en härlig lördag!

Kram Caroline